3 succesvolle Instagramaccounts

Geplaatst op juli 27, 2015 in Crossmedia, Marketing

Steeds meer bedrijven zetten Instagram in als middel om potentiële klanten te bereiken. Logisch eigenlijk, want het medium waarbij de (visuele) beleving centraal staat, past natuurlijk precies in de marketingstrategieën van de huidige maatschappij. Wat is het recept voor de geslaagde Instagrampagina die gebruikers zullen blijven volgen? We lichten drie voorbeelden uit.

1. Oreo

De kracht van het account van Oreo (het koekjesmerk) zit ‘m in de manier waarop de foto’s inspelen op de klassieke vormen en kleuren van het koekje zelf. De snacks fungeren als bergen tijdens de Tour de France, een strand tijdens warme dagen of de maan ter viering van de eerste maanlanding: de foto’s van Oreo zijn altijd sterk en goedgevonden. Met een leidraad van felle, vrolijke kleuren en aanvullende thema’s, nodigt Oreo haar volgers uit elke dag opgewekt (met een koekje?) te beginnen.

oreo

TIME magazine

De reden van het succes van TIME magazine op Instagram zit ‘m in heel andere aspecten. Zoals het het blad betaamd speelt het in op actualiteiten (of creëert deze) met de mooiste en meest krachtige foto’s. De omschrijvingen laten volgers nadenken, en geven een onderliggende boodschap mee waar mensen het over willen hebben. De tijdlijn rangeert van rouwende naasten van een vermoorde politie-agent in Herradura tot de gangs van El Salvador,  en van een pandababy in een couffeuse tot de eerste foto van Pluto.

time magazine

3. Jamie Oliver

Wat Oreo bewees, breidt Jamie Oliver uit met een persoonlijke twist: mensen houden van eten, en zijn er het liefst zo veel mogelijk mee bezig. De chef-kok deelt de lekkerste recepten onder #recipeoftheday (een zomersalade van garnaal en watermeloen, of liever een chocolade-frambozentaart?), afgewisseld met persoonlijke verhalen over het vangen van verse vis of de avonturen van (zijn) kinderen. Met de foto’s krijgt iedereen zin om te koken en de wereld van het eten te genieten.

jamieoliver