About

crossmediaHet is een bekend begrip voor mensen die iets met marketing van doen hebben. Crossmedia. Simpelweg betekent het dat media via allerlei verschillende kanalen met hun doelgroep en klanten kunnen communiceren. Het gebeurt op televisie al vaak, dat programma’s kijkers aanbevelen om voor meer informatie op de site te kijken. Hierdoor gebruik je twee verschillende media, namelijk televisie en internet, om het totaalplaatje te hebben ervaren.

Nu is dat een eenzijdig en simpel voorbeeld, maar het beste is natuurlijk wanneer gebruikers onderdeel worden van het mediaconcept. Met verschillende soorten media komt de interactie op gang tussen producent en gebruiker. Een voorbeeld is een talentenshow zoals Idols, dat finalekandidaten live op tv uitzendt, waar vervolgens mensen thuis met hun telefoon op kunnen stemmen. Zo voelt de gebruiker zich betrokken bij het programma en de uitslag.

Marketeers zien de mogelijkheden in het gebruik van verschillende media om hun doelgroep te bereiken. Op crossmediaweek lees je alles over de nieuwste ontwikkelingen, de leukste projecten en tips voor evenementen en crossmediaal werken.