Blog

Twitter; je beste vriend en grootste vijand

Geplaatst door op 09:35 in Uitgelicht, Viral | 0 reacties

Twitter; je beste vriend en grootste vijand

Dat Twitter een medium is waar je goed op kan volgen wat mensen vinden wisten we al, maar Twitter gaat nu een eigen leven leiden. Zeker nu steeds meer mensen hun gevoelens en gedachten uitten op dit medium.

(more…)

Negatieve reclame werkt

Geplaatst door op 09:31 in Reclame | 0 reacties

Negatieve reclame werkt

Sommige reclames kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen. Dat moeten die reclamemakers toch ook wel inzien? Natuurlijk zien die reclamemakers dat ook wel in. Maar waarom doen ze het dan? Een heel simpel antwoord. Negatieve reclame werkt!

(more…)

De cross channel visie van Macintosh-topman Frank de Moor

Geplaatst door op 09:20 in Crossmedia, Marketing | 0 reacties

De cross channel visie van Macintosh-topman Frank de Moor

Nieuwe mogelijkheden zien waar andere vooral hindernissen en obstakels zien, het is één van de kerneigenschappen van een topondernemer. Het is een talent dat ook Frank de Moor (1962) niet vreemd is. De bestuursvoorzitter is werkzaam bij het concern Macintosh, waar bekende winkels als Scapino, Kwantum en Manfield onder vallen.

(more…)

Nederlandse creativiteit beloond in Cannes

Geplaatst door op 10:57 in Crossmedia, Marketing, Reclame | 0 reacties

Nederlandse creativiteit beloond in Cannes

Al sinds 1954 is het Franse Cannes jaarlijks het middelpunt van de creatieve media, wanneer daar de Cannes Lions Awards worden uitgereikt. Opvallend was dat dit jaar de Nederlandse genomineerden het erg goed deden. Het creatieve bureau Ogilvy sleepte maar liefst vijf Leeuwen en één Grand Prix in de wacht tijdens het evenement.

(more…)

Patagonia verandert de wereld

Geplaatst door op 09:22 in Marketing, Reclame | 0 reacties

Patagonia verandert de wereld

Patagonia is een kledingmerk dat zich specialiseert in outdoor sportkleding, voor wandelen, wintersporten, vissen en bergbeklimmen. Daarnaast is Patagonia één van de meest milieubewuste bedrijven die er zijn. Het bedrijf werkt mee aan verschillende initiatieven waarmee ze de wereld willen verbeteren, omdat ze zich ervan bewust zijn dat de kledingindustrie een grootverbruiker- en vervuiler is in de wereld.  (more…)

Dit jaar geen Picnic; de financiering is niet rond

Geplaatst door op 17:54 in Marketing | 0 reacties

Dit jaar geen Picnic; de financiering is niet rond

Technologieconferentie Picnic is het niet gelukt de financiën rond te krijgen. Dit jaar zal de Amsterdamse conferentie niet doorgaan.

8006807238_e9b875ee87_zPicnic is begonnen in 2006 als jaarlijk festival. Veel mensen uit de creatieve en technische industrie kwamen er bij elkaar om te praten over technologie, innovatie en maatschappelijke vraagstukken. Afgelopen jaar was de conferentie in filmmuseum Eye en trok het drieduizend bezoekers.

Het was een groots evenement, ook internationaal. Ooit begon Picnic als bijeenkomst over crossmediale creativiteit, maar het trok al gauw grote sprekers, zoals Virginoprichter Richard Branson en de bedenkers van Twitter en Skype.

picnic-328x200Financieel krijgen de organisatoren het niet meer voor elkaar een achtste editie van Picnic te houden. Nadat drie jaar geleden de publieke financiering stopte, haken nu ook grote sponsoren af. Bedenker van het festival Marleen Stikker noemt de economische crisis als oorzaak. “Het festival was voor een deel afhankelijk van sponsors. Door de economische situatie is de sponsormarkt onderuitgegaan. Ook wij zagen een aantal belangrijke partners wegvallen. Enkel met de inkomsten uit de kaartverkoop redden we het niet. Nu moeten we dus op zoek naar nieuwe manieren om Picnic te bekostigen.”

Picnic gaat op zoek naar een nieuw financieringsmodel en blijft activiteiten organiseren in de geest van het festival, zij het op kleinere schaal.