Nieuwe cosmeticareclame YouTube-hit

Geplaatst op april 27, 2013 in Reclame

Eén van de dingen waar je als bedrijf alleen maar op kunt hopen, is dat je reclame opgepikt wordt door internet. Wanneer vele mensen deze met elkaar delen, gaat zo’n reclame viral. Iedereen heeft het er over, iedereen kent het, iedereen laat het aan vrienden zien. Dat heeft cosmeticamerk Dove bereikt met hun nieuwe reclame.

ThumbnailDOVEHet filmpje is al miljoenen keren bekeken op YouTube en is een ware hit. In de reclame worden vrouwen getekend door hun eigen omschrijving en op basis van een beschrijving en observaties door anderen.

Wat het filmpje leuk maakt, is dat de vrouwen kenmerken van hun gezicht omschrijven, zonder dat ze weten dat ze worden nagetekend. Op basis van de omschrijvingen gaat politietekenaar Gil Zamora aan het werk. Dat doet hij later weer, maar dan op basis van observaties van anderen. Wat blijkt? In het laatste geval is de tekening minder flatterend dan de eerste.

6

Er zijn twee versies van het filmpje. De reclame is al ruim 22 miljoen keer bekeken. De langere versie ruim 1,6 miljoen. Inmiddels zijn er ook al parodieën op de reclame te vinden, zoals deze, van Daniel Cummings. Hij maakte een filmpje waarin mannen zichzelf veel mooier beschrijven dan ze zijn. Ook dit filmpje loopt goed met al bijna 2 miljoen hits.